تولد دوباره

تقدیم به روان ناکام تمام افتادگان به پا خواسته

تولد دوباره

تقدیم به روان ناکام تمام افتادگان به پا خواسته

پیام های بهبودی


خدایا تقدیر من را بنویس تقدیر آنچنان: 

 

     که هر آنچه که تو زود خواهی دیر نخواهم 

             

                      وآنچه را که تو دیر خواهی زود نخواهم 

 

اگر بار دیگر می زیستم.... 

 

سخن کمتر می گفتم و بیشتر گوش می سپردم. ازهر آنچه مهمتر این که اگر بار دیگر زندگی می کردم هر لحظه آن را در چنگ می گرفتم , به آن می نگریستم و آن را واقعا می دیدم هر لحظه را زندگی می کردم و هر گز آن را باز پس نمی دادم.بر سر چیز های کوچک تا این حد بر افروخته نشو نگران نباش که چه کسی تو را دوست ندارد و چه کسی بیشتر از تومال دارد و یا دیگران چه می کنند...بیا در عوض از آنهایی که دوستمان دارند لذت ببریم بیا تا به آن چه خدا به ما داده بیاندیشیم بیا هر روز به آن چه که باعث بهبودی جسم و روان خود, عواطف و روحیات خود می شود فکر کنیم. زندگی کوتاه تر از ان است که بگذاری از کنارت بگذرد. زندگی تنها یک لحظه با ماست و آنگاه رفته است


اگر بار دیگر می زیستم... 


دوستان را به شام دعوت می کردم بی آن که نگران لکه ای باشم که به فرش افتاده یا مبلی که رنگ و رویش رفته است. آن شمع صورتی را که شکل گل سرخ دارد در میان جمع روشن می کردم تا مبادا در آن کنجی که پنهانش کرده ام آب شود. 

با احساس بیماری به رختخواب می رفتم بی آن که فکر کنم بدون من جهان از حرکت باز خواهد ایستاد. 


اگر بار دیگر می زیستم... 

"دوستت دارم ها و مرا ببخشید های بیشتری می گفتم" 

خدایا مرا به خاطر شکایت هایم ببخش و زمانی که نا شکری کردم به آرامی به من یاد آوری کن. 

از تو به خاطر آنچه برایم مقدر کرده ای متشکرم.

                                                                                    

                                                                                    

 

 


چگونگی عملکرد

  

                    

 

   

      قدم ها و سنت های 12 گانه معتادان گمنام

قدم اول     

 

سنت اول   

 قدم دوم 

سنت دوم  

 قدم سوم 

سنت سوم  

 

 قدم چهارم

 

سنت چهارم

 

قدم پنجم 

 

سنت پنجم

 

قدم ششم 

 

سنت ششم

 

قدم هفتم 

 

سنت هفتم

قدم هشتم 

سنت هشتم

 قدم نهم

سنت نهم

 قدم دهم

سنت دهم

قدم یازدهم 

سنت یازدهم

قدم دوازدهم 

سنت دوازدهم

 

 

برای مطالعه قدم ها و سنت ها به ادامه مطلب بروید... 

ادامه مطلب ...

کتابچه سفید

                                    

 

دعای آرامش


معتاد کیست


برنامه معتادان گمنام چیست


چرا اینجا هستیم


چگونگی عملکرد


چه باید کرد


سنت های دوازده گانه معتادان گمنام


بهبودی و لغزش (عود بیماری)


ما بهبود پیدا می کنیم


یک سوم زندگی من


بار دیگرکاری از دستم ساخته نیست


سیکل معیوب


چیزی با ارزش


من جور دیگری بودم


مادر هراسان


معتاد چاق


ادامه مطلب ...

به نام خدای بهبود یافتگان



 پروردگارا...  

   

  خود را تقدیم تو می دارم 

                               

                              با من کن و از من ساز 

                                                          

                                                       آنچه خود اراده کنی 

 

 از اسارت نفس رهایم کن 

                              

                             تا انجام اراده ات را بهتر توانم 

                                                                

                                                                مشکلاتم را بگیر 

تا پیروزی بر آن ها 

                       

                              شاهدی باشد 

                                     

                                                    برای کسانیکه با  

 

 


 قدرت تو,عشق تو,راه تو 

                             

                             


                                 یاریشان خواهم داد  

                 

                       باشد که همیشه بر اراده تو گردن نهم



وبلاگ بهبودی را با هدف آگاهی, آموزش ,پیشگیری و رساندن پیام به افرادی که از

بیماری اعتیاد رنج می برند بنا نهادیم تا پایگاهی باشد برای همدلی و همزبانی کسانی

که خواهان روز بروز بهتر شدن هستند.

وبلاگ بهـبودی را بنا نهــادیم تا پایــگاهی باشد برای خانــواده هـای مسئــول کـه بـا

آموزش  فرزندانشان به مبارزه و پیشگیری از بیماری اعتیاد بپردازند. 

وبلاگ بهبودی را به روی شما گــشودیم تا مکانی باشد برای آنــان که نمی توانند در

جلسات حقیقی شرکت کرده و خود را از تنهایی برهانند.

وبلاگ بهبودی را به روی شما گشودیم تا مکانی باشد بــرای خانواده ها تا بتوانند در

مسیر بهبودی عزیزانشان مثمر ثمر باشند.

امـید است با حفـظ حرمت این پایـگاه هر کدام از ما سهمی در پیــام رسـانی به 

همدردان دیگر داشته باشیم.

          با یاری بهبود یافتگان بهبودی را تجربه کن.......با شکوه است

                  

       بهـبودی  یعنی............رها شدن از تنهایی

           بهبودی  یعنی............ترس ها را به ایمان تبدیل کردن

           بهبودی  یعنی............منفی ها را به مثبت تبدیل کردن

           بهبودی  یعنی............با احساسات واقعی خود در ارتباط بودن

           بهبودی  یعنی............آرامش را در درون خود جستجو کردن  

    

 هدف ما کمک به آسیب دیدگان وابستگی می باشد           

                                           

  یک نوشته . . .

                                                 

    

فقط برای امروز

به خودت بگو : فقط برای امروز ، افکارم را بر روی بهبودیم متمرکز خواهم کرد ، زندگی می کنم و بدون مصرف هیچگونه ماده مخدری روز خوبی خواهم داشت .

فقط برای امروز ، به کسی در معتادان گمنام اعتماد خواهم کرد ، کسی که مرا باور می کند و می خواهد در بهبودیم به من کمک کند .

فقط برای امروز ، برای خود برنامه ای خواهم داشت و به بهترین شکلی که بتوانم آنرا دنبال خواهم کرد .

فقط برای امروز ، سعی خواهم کرد که به کمک انجمن ، از زاویه بهتری به زندگیم نگاه کنم .

فقط برای امروز ، ترسی نخواهم داشت .

فقط برای امروز ، به روابط تازه ام و آنها که چیزی مصرف نمی کنند و راه تازه ای برای زندگی پیدا کرده اند فکر خواهم کرد .

تا مادامی که این راه را دنبال کنم از هیچ چیز واهمه نخواهم داشت .

                                                       

 یک روایت . . .

                                                                 

 یک روایت می تواند خواندن جامعه مان باشد به زبان

 و لهجه خودمان

 یک روایت می تواند تعریف یک صحنه چاقو کشی باشد

 حوالی خیابان...!

 ...گزارش لگد شدن پای دختر بچه ای در میدان...!

 یک روایت,جسارت بیان لحظه های ثبت نشده ای است که

 حرف هایی دارند که شاید دانستنشان به شناخت ما

 یاری می دهد

 یک روایت شاید خوابی خوش یا خوابی هولناک باشد که

 آینه دیشب دیده!

 یک روایت حتی می تواند پلی باشد به خوابی که می

 خواهیم ببینیم!


   


 یک تصویر . . .


 دامی است برای یک وقت بی قرار

          

                      قاب گرفتن یک لحظه گریزان

               

                                تصویری از آدم ها و روزگازمان

              

                              شب و روزمان

        

                                       تصویری رنگی یا سیاه و سفید هر رنگی...!


            


 یک آوا . . . 


 صدایی است

           

               آوازی,ترانه ای شاید

                       

                                        حتی تپش قلب یک هنر مند

                                                   

                                                                       یا ریزش باران

                                چه می دانیم...!



 به آوازی می ماند:

 "با ژرفنای دیگری بازی مکن!"

 "تنها اگر خیلی جنون آمیز تر از      

 فیلسوفان بیاندیشی,می توانی مسائلشان را حل کنی"

 "از هر اشتباهی سکه ای ضرب کن"

 "آن که بسیار می داند,دروغ نگفتن رادشوار می یابد"

 "نه الگوهای دیگران,بلکه بگذارطبیعت راهبرتو باشد"

                                                             

                                                                   (با تشکر از بنیاد آینه)